post

AIK återigen Sveriges mest exponerade varumärke

För andra året i rad placerar sig AIK främst bland alla svenska varumärken sett till exponering, och får endast se sig besegrade på listan av Facebook. Inget annat svenskt varumärke har synts mer i svenska medier under året. AIK slår därmed internationella svenska företagsikoner som Ericsson, Volvo och utländska Google.

Med en 125-årig historia av framgång i ryggen har AIK blivit en idrottslig institution, vars påverkan på samhället i stort inte bara begränsas till den idrott som utövas. AIK är genom sitt sociala engagemang en brygga mellan människor. Tack vare sina många engagerade medlemmar lämnar klubben också djupa avtryck i allt från kultur till näringsliv.

AIK har stått sig starkt genom att utvecklas med, och forma sin samtid. Vi i AIK Basket är, tillsammans med t.ex. AIK Boxning, ett exempel på nya arter av denna ständigt utvecklande idrottsflora. Mycket tack vare denna mångsidighet når AIK inte bara ut till fler, utan klubben berör också i högre grad än någon annan idrottsförening.

Ni är välkomna att vara med på den resa vi i AIK Basket gör och uppleva kraften i landets starkaste varumärke. I så fall kontaktar ni oss via basket@aik.se

Adam Lockner
Ordförande i AIK Basket